Pobierz raport

Dla każdego człowieka i każdej rodziny

W Nestlé nieustannie pracujemy nad tym, aby nasze produkty mogły wspierać rodziny i osoby indywidualne w dążeniu do zdrowszego życia. Już od 2004 roku każdy nasz produkt oceniany jest pod kątem wartości odżywczej – dotyczy to zarówno nowych, jak i już istniejących na rynku wyrobów. Nie ustajemy w wysiłkach, aby redukować zawartość tych składników, które spożywane w nadmiarze mogą negatywnie wpływać na zdrowie, m.in. soli, cukru, kwasów tłuszczowych nasyconych oraz kwasów tłuszczowych trans. Poprawiamy profil żywieniowy naszych wyrobów i używamy w procesie produkcji składniki stosowane od pokoleń w polskich domach.

Stawiamy na przejrzystość, dlatego rzetelnie informujemy o wartościach odżywczych i wpływie naszych wyrobów na zdrowie. W tym celu stworzyliśmy standardy komunikacyjne wykraczające poza wymogi stawiane nam przez prawo europejskie i polskie, np. na opakowaniach umieszczamy kompas żywieniowy Nestlé, który ma pomagać konsumentom w podejmowaniu świadomej decyzji przy zakupie naszych produktów.

Lokalne zalecenia żywieniowe

79% naszej sprzedaży stanowią produkty o odpowiednim profilu żywieniowym

Centrum Badań Nestlé opracowało – m.in. na podstawie wytycznych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) Codex Alimentarius, a także lokalnych zaleceń żywieniowych, np. norm żywienia dla populacji polskiej – system profilowania żywieniowego Nestlé (Nestlé Nutrition Profiling System).

Każdy produkt naszej firmy jest oceniany pod kątem wartości energetycznej oraz zawartości kluczowych składników odżywczych w przeliczeniu na jedną, rekomendowaną porcję.

Produkty o właściwym profilu żywieniowym to takie, których jedna porcja zawiera odpowiednio wysoki poziom pożądanych składników odżywczych, np. błonnika, białka, witamin, i odpowiednio niski poziom tych mogących w nadmiarze mieć niekorzystny wpływ na zdrowie, np. soli, cukru czy całkowitego tłuszczu.

W 2016 roku 79 proc. naszej sprzedaży netto w Polsce stanowiły produkty o odpowiednim profilu żywieniowym.

Redukcja syntetycznych dodatków kolorystycznych

Zmiany dotyczą nie tylko produktów przeznaczonych dla każdego z nas i naszych rodzin. Chcemy, aby również zwierzęta mogły się cieszyć prawidłowo zbilansowaną dietą.

Jednym z zobowiązań przyjętych przez Nestlé PURINA – naszą markę produkującą karmę dla zwierząt – jest redukcja syntetycznych dodatków kolorystycznych w karmach do 2023 roku.

Przykładem działań w tej dziedzinie może być jedna z kluczowych marek karmy suchej dla kotów – PURINA® Cat Chow®. W 2016 roku nastąpiło jej odnowienie. Oprócz wprowadzenia zmian w formule karmy na opakowaniu zostały wskazane liczne dodatkowe korzyści płynące z tych zmian, w tym informacja o braku syntetycznych dodatków i o wykorzystaniu składników naturalnych, czyli takich, które nie były wcześniej przetworzone. Przyjęte rozwiązania pozwoliły nam zaspokoić potrzeby klientów poszukujących dla swoich kotów rozwiązań bliskich naturze.

Konsekwentnie upraszczamy receptury

Prosta i tradycyjna.

W Nestlé wiemy, że domowa kuchnia jest najlepsza i wierzymy, że jest w niej miejsce dla naszych produktów. Dlatego konsekwentnie upraszczamy receptury i zwiększamy w produktach udział tych składników, które są znane i łatwo rozpoznawalne przez konsumentów, takich jak warzywa, zioła i przyprawy. Zmiany, które wprowadzamy, podkreślamy na opakowaniach naszych produktów w sposób prosty i otwarty.

Produkty bezglutenowe

7% konsumentów wybiera produkty bezglutenowe

W Nestlé chcemy dbać o zdrowie wszystkich ludzi, dlatego przygotowujemy produkty również z myślą o osobach ze specyficznymi potrzebami zdrowotnymi. Sztandarowym przykładem może być kwestia obecności glutenu w wyrobach.

Szacuje się, że celiakia – choroba immunologiczna charakteryzująca się nietolerancją glutenu – dotyka około 1 proc. populacji, a 7 proc. konsumentów deklaruje, że z innych powodów zdrowotnych, w tym uczulenia na gluten, wybiera produkty bezglutenowe. Z badań wynika, że są one postrzegane przez konsumentów jako lepsze dla zdrowia.

Osoby uczulone na gluten mogą bez obaw sięgnąć m.in. po nasze płatki kukurydziane Nestlé CORN FLAKES. Cały proces ich produkcji został wydzielony i na żadnym etapie ani surowiec, ani gotowe płatki nie mają kontaktu ze zbożami zawierającymi gluten. Dotyczy to również procesu pozyskiwania surowców, który jest kontrolowany i zgodny ze standardami dotyczącymi produktów bezglutenowych. Potwierdzili to niezależni audytorzy, przyznając płatkom kukurydzianym Nestlé CORN FLAKES certyfikat gluten free i znak przekreślonego kłosa, który jest gwarancją dla konsumentów, że sięgają po produkt bezglutenowy.

Dzięki inwestycji możliwe stało się dla nas również uruchomienie produkcji bezglutenowych płatków kukurydzianych nie tylko w wersji podstawowej, ale także w wariantach smakowych: Nestlé CORN FLAKES Miód i orzeszki oraz Nestlé CORN FLAKES CHOCO – bezglutenowe płatki kukurydziane o smaku czekoladowym. Co istotne, cena płatków kukurydzianych, które wcześniej nie miały certyfikatu wyrobu bezglutenowego, pozostała na niezmienionym poziomie.

Od 2014 roku sprzedajemy także lody z certyfikatem gluten free: Nestlé KAKTUS i Nestlé PIRULO. Choć ich produkcja nie wymagała zmiany receptury, w celu uzyskania certyfikatu cały proces produkcyjny poddano szczegółowej kontroli – sprawdzono pod tym kątem skuteczność procesu mycia, sekwencję gotowania mieszanek oraz potencjalne miejsca styku z innymi liniami produkcyjnymi. Potwierdzeniem tej skuteczności było badanie lodów na zawartość glutenu w akredytowanym laboratorium.

Żywienie w chorobie nowotworowej

Od wielu lat nowotwory stanowią w Polsce drugą po chorobach układu sercowo-naczyniowego przyczynę zgonów. Co roku w ich wyniku umiera ponad 90 tys. osób, a u ponad 150 tys. diagnozuje się chorobę nowotworową i oba te wskaźniki będą prawdopodobnie systematycznie rosnąć.

Szacuje się, że nawet 1/3 zachorowań na nowotwory można zapobiec przez zmodyfikowanie trybu życia, m.in. kontrolę masy ciała, zwiększenie spożycia warzyw i owoców oraz wdrożenie aktywności fizycznej.

Sposób żywienia ma znaczenie także w kontekście postępowania w chorobie nowotworowej, wywołuje ona bowiem liczne zmiany w funkcjonowaniu organizmu, m.in. w zapotrzebowaniu na określone składniki odżywcze. Pacjenci zmagają się ze spadkiem masy ciała, utratą apetytu, zmianą odczuwania smaku i zapachu, problemami żołądkowo-jelitowymi. Wdrożenie właściwego sposobu żywienia już od momentu diagnozy może pomóc m.in. w ograniczeniu ryzyka powikłań i skutków ubocznych leczenia.

Wybieram wodę

Propagujemy prawidłowe nawodnienie i troskę o środowisko naturalne wśród kobiet w ciąży i matek karmiących oraz dzieci, seniorów, sportowców.

Kampania społeczna „Wybieram wodę” skierowana jest do grup ludzi szczególnie narażonych na niedostateczne nawodnienie organizmu. Za pośrednictwem mediów oraz w czasie bezpośrednich spotkań z uczniami informowaliśmy o znaczeniu regularnego, codziennego spożycia wody. Organizatorami akcji są Polskie Towarzystwo Dietetyki oraz Instytut Promocji Zdrowia i Dietoterapii. Partnerem jest m.in. Nestlé Waters. Program wystartował we wrześniu 2015 roku.

Wyniki 2016:

  • 500 tys. wyedukowanych uczniów
  • 10 000 rozdanych ulotek edukacyjnych
  • 1346 szkół w programie
  • 217 512 szklanek wody wypitych przez uczniów na zakończenie zajęć przygotowanych w ramach programu „Wybieram wodę”
  • 89 proc. uczniów zainteresowanych tematyką lekcji zorganizowanej w ramach akcji „Wybieram wodę”

Więcej informacji na stronie www.wybieramwode.pl

Zdrowy start w przyszłość

Informujemy rodziców o znaczeniu prawidłowego żywienia w czasie ciąży i pierwszych 36 miesiącach życia dziecka.

Osią programu jest portal www.zdrowystartwprzyszlosc.pl, w którym młodzi rodzice oraz pary spodziewające się dziecka znaleźć mogą kompendium wiedzy o ciąży, diecie oraz bezpiecznym rozwoju dzieci. Budujemy zaangażowanie wśród mam do 2 roku życia na naszym fanpage na Facebooku. Wiemy, że świadomość programu wśród naszej grupy docelowej to 54%, czyli około 50 000 polskich mam rozpoznaje ten program.

Więcej informacji na stronie www.zdrowystartwprzyszlosc.pl

Nestlé porusza polskę

stworzyliśmy 16 siłowni terenowych Nestlé

Zachęcamy do aktywności fizycznej

Idea akcji opiera się na prostej prawdzie – aby zdrowo żyć, wystarczy się ruszać. Nie trzeba być wielkim mistrzem i nie warto szukać wyjątkowych dyscyplin czy czegoś ekstremalnego – chodzi o to, aby codziennie znaleźć chwilę na wysiłek fizyczny. W pierwszym etapie gminy z całej Polski zgłaszały chęć udziału w konkursie i posiadania siłowni na swoim terenie. Następnie internauci swoimi głosami zadecydowali, gdzie powstanie 16 siłowni terenowych Nestlé. W ogólnopolskim plebiscycie Nestlé konkurowało ze sobą aż 710 lokalizacji w całej Polsce.

Wyniki 2016:

  • 16 siłowni
  • 710 zgłoszonych lokalizacji
  • 270 tysięcy mieszkańców w miejscach, gdzie powstały nasze siłownie plenerowe

Więcej informacji na stronie www.nestleporusza.pl

Lekkoatletyka dla każdego

Promujemy sport wśród dzieci i młodzieży i przekonujemy do zdrowego odżywiania.

Program przeznaczony jest dla uczniów szkół podstawowych oraz gimnazjów, w sumie bierze w nim udział około 130 000 dzieci z całej Polski. Co ważne, wiedza przekazywana w programie jest dostosowana do ich wieku i możliwości. W ramach programu eksperci ds. żywienia Nestlé prowadzą szkolenia dla koordynatorów i uczą, jak podczas prowadzonych lekcji skutecznie przekonywać dzieci do zdrowego odżywiania. Aby wspomóc koordynatorów przekazaliśmy do szkół ponad 50 tys. materiałów edukacyjnych z interaktywnymi planszami do nauki prawidłowego żywienia. Organizujemy również specjalne eventy jak Nestlé Cup, podczas którego dzieci rywalizują o puchar Nestlé. Dodatkowo mogą skorzystać wraz z rodzicami ze specjalistycznych porad żywieniowych.

Program realizowany przez Nestlé Polska oraz Polski Związek Lekkiej Atletyki przy wsparciu Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz PKN Orlen.

Wyniki 2016:

  • 130 tys. uczestników
  • 4266 zaangażowanych klas
  • 1300 imprez sportowych
  • 500 szkół
  • 377 trenerów

Więcej informacji na stronie www.lekkoatletykadlakazdego.pl

Trzymaj formę

odbiorcami X edycji programu w całej Polsce było 700 566 uczniów

W szkołach pomagamy trzymać formę

Od kilkunastu lat wspieramy realizację ogólnopolskiego programu edukacyjnego „Trzymaj formę”, którego celem jest kształtowanie prozdrowotnych nawyków wśród młodzieży szkolnej przez promocję zasad aktywnego stylu życia i zbilansowanej diety. Program prowadzony jest przez Polską Federację Producentów Żywności, Główny Inspektorat Sanitarny oraz Fundację Żywność, Aktywność Fizyczna i Zdrowie. Patronami honorowymi programu są Ministerstwo Zdrowia, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. W roku szkolnym 2015/2016 program był realizowany w 8898 szkołach. Odbiorcami X edycji programu było 700 566 uczniów w całej Polsce!

Więcej informacji na stronie http://www.trzymajforme.pl

Żyj smacznie i zdrowo

w ciągu 6 edycji wyedukowaliśmy ponad 700 566 uczniów!

Uczymy nastolatków gotować smacznie i zdrowo

Większość nastolatków chce dobrze wyglądać i być w dobrej formie fizycznej, nie każdy jednak jest świadomy, jak bardzo wpływa na to sposób żywienia i tryb życia na co dzień. Dlatego w 2010 roku marka WINIARY uruchomiła ogólnopolski program edukacyjny skierowany do gimnazjalistów, ich rodziców i nauczycieli – „Żyj smacznie i zdrowo”. Jego celem jest przekazanie odbiorcom wiedzy z zakresu prawidłowego i zdrowego odżywiania. Dzięki programowi gimnazjaliści poznają zasady racjonalnego żywienia oraz techniki kulinarne.

W 2016 roku wystartowała VII edycja programu. Jest to jeden z największych projektów edukacyjnych dotyczących zdrowego żywienia w Polsce! W ciągu sześciu edycji „Żyj smacznie i zdrowo” wyedukowaliśmy ponad 700 tys. uczniów! Program dotarł już do 80 proc. gimnazjów w całej Polsce.

Więcej informacji na stronie www.zyjsmacznieizdrowo.pl

Akademia Purina

ponad 500 sklepów zoologicznych
ponad 1000 weterynarzy

Dzielimy się z ekspertami naszą wiedzą o zdrowiu i żywieniu zwierząt

Trwająca nieprzerwanie od 10 lat inicjatywa Akademii PURINA opiera się na organizowaniu cyklicznych szkoleń zamkniętych w formie wykładów, warsztatów i spotkań z partnerami Nestlé PURINA. Treść merytoryczna spotkań i forma są zawsze szyte na miarę i dostosowywane do potrzeb klientów – lekarzy weterynarii, właścicieli lub sprzedawców ze sklepów zoologicznych.

Rok 2016:

  • 15 spotkań z markami PURINA® ProPlan® oraz PURINA® Cat Chow®
  • Ponad 500 uczestników ze sklepów zoologicznych z całej Polski
  • 16 konferencji naukowych i warsztatów dla lekarzy weterynarii
  • Ponad 1000 weterynarzy zapoznało się z innowacyjnymi dietami weterynaryjnymi PURINA® ProPlan® Veterinary Diets
zagłosuj na raport

Wspieraj nasze działania i oddaj głos na Raport Nestlé w Konkursie Raporty Społeczne 2017

zagłosuj